shim

PrePress - прийом склотари 8), або як уникнути проблем з чужими файлами

 Кожному, хто торкається поліграфії, в тій чи іншій мірі доводиться обробляти роботи, зроблені "кимось іншим".

 Якщо брати конкретно мене - вся моя практика базується на обробці саме таких робіт. І з дня в день, сотні дизайнерів та верстальщиків роблять одні і ті самі помилки, що "покращує" мені настрій та погіршує якість друку. На основі даного досвіду я постараюсь частково висвітлити головні проблеми, з якими стикаюсь я, і які пропускають інші "для мене".

Хочу також сказати коротко кілька слів про "холодну війну" серед розробників програмного забезпечення. Якщо аналізувати сьогоднішній ринок програм, можна побачити, що практично кожних 3-6 місяців на ринку дизайну та поліграфії з'являються нові та оновлені продукти. Про нові особливих проблем я не наведу, але оновлені - це справжнє зло.

Поясню чому!

 "Весела" економічна та психологічна ситуація в Україні та постСЕРИСЕР просторі заставила людей не купляти програмне забезпечення. Чому? - Читайте політичні сайти, тут я флудом та флеймом займатись не буду. Прийміть це просто як факт.

В результаті - кожен бла-бла-бла-дИЗАЙНЕР з малої букви намагається гнати коней за самою останньою версією продукту, думаючи, що це "круто". В чомусь я їх розумію, іноді(відсотків 10) це оправдується і в результаті користувач отримує більш зручний продукт. Звичайно, за межами розуміння таких людей стоїть психологія, вкладена в "холодну війну" розробників програмного забезпечення, що в більшості випадків мають укладені контракти з виробниками комп'ютерного заліза, в результаті дії яких(контрактних умов) кожна нова програма вимагає все більшого вкладання грошей в оновлення та посиленя дизайнерських комп'ютерних станцій, які з кожним оновленням стають на коліна перед гігантськими вимогами оновлених програм.

Але я знаю дуже багато прикладів, коли люди, працюючи на 5-6 версії Adobe Photoshop (ну і аналогічно всі інші продукти встановлені саме з тої епохи програмного забезпечення), створюють надзвичайо коректні та правильні роботи, які не викликають жодних проблем в процесі їхнього перетворення "на папір".

Отже, напишу своє власне побажання, яке гарантовано перекликається із будь-яким поліграфістом - створюйте свої документи в програмах, які перевірені часом.

І якщо це для Вас неможливо - обов'язково зберігайте все для передачі в друкарню в старих форматах:

  • Adobe Illustrator 8 CMYK всі тексти переведені в криві
  • Corel Draw 10 всі тексти переведені в криві
  • Adobe PDF 1.4 з вбудованими шрифтами
  • Adobe Indesign Interchange
  • QuarkXPress 5 collect for output
  • PostScript/EPS Level 2 ASCII/Binary flattened
  • TIFF flattened CMYK >300dpi
  • PSD flattened CMYK >300dpi
  • JPEG CMYK >300dpi
  •  

Цей список  можна продовжувати - сподіваюсть, Ви в цьому мені допоможете... Але головне пам'ятати - універсальності не існує.

Дивлячись на такий список можна мене звинуватити в небажанні підтримувати нові технології, але це не так - просто підтримувати їх з кожним оновленням стає все важче.

Загалом я нічого надзвичайного не написав тут. Є банальна річ - щось нове не працює - візьми перевірене часом і шансів стає більше. 

Крім цього - в процесі створення кінцевого продукту Вам, або комусь іншому прийдеться  звести всі кінці до єдиного формату, а на сьогоднішній день таким форматом є postscript-pdf.

Я читав колись давно, що будь-яка конвертація в інший формат ускладнює обробку документа. Тоді я не надав такому висловлюванню особливого значення, списавши його на стереопит автора. Але з часом я почав також схилятись до цього стереотипу.

Поясню чому...

Всі процеси розробки по своїй суті - конвертація в інший формат. Отримуючи в руки інструмент, дизайнер отримує набір елементарних елементів, кожен з яких по своїй суті не є складним в обробці та перетворенні. Але із часом цих об'єктів стає велика кількість, макет виростає, ускладнюється, вносяться механічні та інші помилки, недоліки програм тут також мають не останнє значення.

І настає процес конвертації.

Ваш макет, дизайн, фото, книжка, набір всіх цих об'єктів в великих роботах, поки-що є лише на екрані в електронному вигляді. Тепер необхідно його перевести в postscript. В принципі можна з цього приводу особливо не турбуватись - такі як я(prepress-engineer) зроблять це за Вас. Але можливі нюанси - проблеми якості.

Кожен препрес-інженер при отриманні дуже складного файлу і невдалій спробі растрування починає спрощувати цей файл. І процес спрощення може закінчитись для вашого файлу переведенням складних векторних елементів в растрові зображення, що не завжди допустимо. Вам, як дизайнеру або заповнику варто мінімізувати непотрібні Вам втрати якості зображення,щоб не виникло проблем після отримання на руки надрукованого матеріалу.

Тому вивчати процес генерації постскриптів та pdf варто всім учасникам процесу -  від дизайнера до препрес інженера.

Але вернемось до наших баранів, а саме вивчення можливих проблем, при отриманні на руки готових частин дизайну, які потрібно втягнути в якусь велику верстку, або модифікувати, або перетворити в інший формат та в самому кінці надрукувати.

 На сьогоднішній день ключові формати для поліграфії: 

  • pdf
  • ps/eps
  • tiff
  • jpeg CMYK
  • ai
  • psd
  • cdr
  • indd
  • pmd (все менше)
  • qxd

Кожен з цих форматів має свої недоліки, і про них я намагатимусь написати деяку статистику.

 

Успіху Вам!

Далі буде...

Trackback URL для цього допису

http://printing-art.com.ua/trackback/93
shim